15. Mai 2025
Mida teha, kui terviseabi ei vasta ootustele?

Kuigi enamik Eesti inimesi on arstiabiga rahul, esineb vahel siiski olukordi, kus tervishoiuteenus või raviasutuse töökorraldus ei vasta ootustele. Kuhu sellisel juhul oma murega pöörduda?

Probleem ravikvaliteedi või suhtlusega - alusta suhtlusest raviasutusega
Kõige esimese sammuna pöörduge otse teenust pakkunud raviasutuse poole. Tervishoiuteenuse osutaja vastutab teenuse kvaliteedi eest. Pöördu raviasutuse poole, kui sinuga on ebaviisakalt suheldud, sa ei nõustu tervishoiutöötaja otsusega, sul jäi vajalik abi saamata, sinu haiguslugu pole dokumenteeritud või on seda tehtud ebatäpselt. Kaebuse esitamise info on kättesaadav raviasutuse tegevuskohas või veebilehel
Kui raviasutusega suhtlus ei anna tulemust - Kahtled teenuse kvaliteedis või töötaja pädevuses?
Kui otsekontakt raviasutusega ei vii soovitud tulemuseni või tekib kahtlus teenuse kvaliteedis või tervishoiutöötaja pädevuses, saab pöörduda Terviseameti poole. Terviseamet võib patsiendi kaebuse põhjal alustada järelevalvemenetlust.
Täpsem info kaebuse esitamise korra kohta on leitav Terviseameti kodulehel.
Kahtlustad raviviga - Abi pakub patsiendikindlustus
Alates 1. novembrist 2024 on Eestis kehtiv patsiendikindlustuse süsteem, mis võimaldab taotleda kindlustusseltsilt hüvitist, kui raviprotsessi käigus tekib välditav tervisekahju. Näiteks kui vajalik uuring jäi õigel ajal tegemata või ravi põhjustas välditava tüsistuse. Pöördumiseks tuleb ühendust võtta kindlustusseltsiga, kellega raviasutusel on sõlmitud kohustusliku vastutuskindlustuse leping. Nõude esitamiseks on aega neli nädalat alates tervisekahjustuse teadasaamisest, mõjuvatel põhjustel võib tähtaega pikendada.
Kindlustusselts analüüsib juhtumi asjaolusid ja otsustab, kas tegemist on kindlustusjuhtumiga. Kui on, siis hüvitatakse sulle kahju. Kui sa pole otsusega rahul, on sul õigus pöörduda Terviseameti juures tegutseva lepituskomisjoni poole.
Patsiendikindlustuse süsteemist on võimalik lähemalt lugeda Terviseameti kodulehelt.
Probleemid raviarvete või raviteenuste kättesaadavusega - pöördu Tervisekassa poole
Kui raviteenus pole kättesaadav või on tekkinud küsimusi raviarve õigsuse kohta — näiteks kui tasulise visiidi eest on esitatud arve ka Tervisekassale — saab pöörduda Tervisekassa poole. Samuti võib Tervisekassale esitada kaebuse põhjendamatult väljastatud haiguslehtede kohta. Inimestel on soovitatav oma raviarveid ja retsepte regulaarselt Terviseportaalis kontrollida, et tagada ravikindlustusraha õiglane kasutamine.